Véget ért az Idegenvezetők Világnapja - Ezrek jártak a szervezett városnéző programokon Cikk

Február 23-26. között idén közel száz izgalmas budapesti program várta az érdeklődőket az Idegenvezetők Világnapja alkalmából, amelyen több ezer érdeklődő vett részt. A szervezők szerint a négynapos programsorozat sikere igazolja, hogy a belföldi lakosokban is megvan az igény arra, hogy jobban megismerjék a főváros nevezetességeit és a komoly történelmi múlttal rendelkező sétáló- és bevásárló utcákban rejlő kincseket. 

Az Idegenvezetők Világnapja alkalmával megrendezett eseménnyel nyitotta meg a budapesti turisztikai szezont a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) a budapesti idegenvezetőkkel, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központtal (BFTK), a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvánnyal (BVK) és a Bevásárló- és Tematikus Utcák Menedzsmentjével (BUM) közösen. A négynapos eseményen közel száz, többségében ingyenes, buszos, hajós, villamosos városnézésen, tematikus sétákon és múzeumlátogatásokon ismerhették meg az érdeklődők a főváros nevezetességeit.

Idén fontos újítás volt, hogy a szervezők a belváros mellett a külsőbb kerületekben, sőt Gödöllőn is szerveztek programokat, illetve a társadalmi érzékenység jegyében a mozgássérültek, siketek, vakok és gyengén látók számára városélményt kínáló programokkal is készültek.

Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezető igazgatója a világnap alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondta: „Az idegenvezetők és a turisztikai informátorok felkészültsége kiemelten fontos, hiszen az ő szemükön keresztül kapnak ízelítőt a turisták Budapest kínálatából. A vendégek 85%-a továbbra is külföldi, de dinamikusan emelkedik a belföldi forgalom Budapesten. Ezt a trendet látva bocsájtotta ki a BFTK a hazai vendégek igényeire fókuszáló kedvezménykártyáját, a 48 órás élménycsomagot kínáló Belföldi Budapest Card-ot.”

Az Idegenvezetők Világnapja programsorozat célja, hogy tovább erősítse Budapest turisztikai és gazdasági szerepét, egyúttal felhívja a figyelmet Budapest rejtett értékeire, az idegenvezetők szakmai felkészültségére és értékteremtő munkájára.

„A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Bevásárló Utcák Menedzsmentje azért is vállalt komoly szerepet a szervezésben, mert az egyik fő célunk a Budapest területén működő vállalkozások és üzletek támogatása és népszerűsítése. A négynapos esemény alatt számos programmal vártuk a tematikus utcákban is az érdeklődőket” – emelte ki Bornemisza Miklós, a Kereskedelmi tagozat, V. Turizmus és Vendéglátás Osztály elnöke.

Medzay Anikó, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Idegenvezető Továbbképző Központ vezetője elmondta, hogy a kulturális programok és fesztiválok mellett a történelmi látványosságokat, a bevásárló és tematikus utcákat keresik fel a turisták leggyakrabban, valamint érezteti hatását a hazai csúcsgasztronómia térnyerése is. „Azért dolgozunk, hogy a tavaly tapasztalt növekvő turistaforgalom tovább emelkedjen, amelyhez nagyban hozzájárulnak a maihoz hasonló népszerű, figyelemfelkeltő és edukációs aktivitások” – tette hozzá Medzay Anikó.

A négy nap során több ezer érdeklődő ismerhette meg az idegenvezetők segítségével Budapest nevezetességeit, akik többek között részt vehettek a Mátyás-templom, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumon vagy a Liszt Ferenc Zeneakadémia látogatásain is. A látványosságok mellett számos vezetett séta is várta a résztvevőket, például a Váci utcán, a Fővám tértől a Március 15. térig, a Március 15. téren, a Vörösmarty téren, a Falk Miksa utcában, a Kossuth Lajos téren és a Duna-parton, a Király utcában, az Andrássy úti villanegyednél – Városligeti fasornál, valamint a Kálvin téren és a Ráday utcában.

 

Sajtóanyag: Red Lemon

Kapcsolódó tartalom