Edzés kánikulában? Ezekre figyelj! Cikk

Hirdetés

Míg tavasszal és nyár elején turbó üzemmódra kapcsolva edzünk, hogy bomba formába kerüljünk a bikiniszezonra, ahogy beköszönt a kánikula, a legöbben elhagyják a rendszeres sportot. Nagy hiba! Nyáron is ajánlott mozogni, ám néhány dologra oda kell figyelni!

Ha fitness teremben szeretsz edzeni, akkor könnyű a dolgod, csupán arra kell figyelni, hogy a hőségből ne menj azonnal az esetleg túlságosan lehűtött, légkondicionált terembe. Azonban ha leginkább a szabadban mozogsz szívesen, akkor több tanácsot érdemes megfogadni!

„Három alapszabályt kell feltétlenül szem előtt tartani: a folyadékpótlást, megfelelő tápanyagot, valamint az öltözködést, illetve napfény védelmet. A melegben még több folyadékra van szükségünk, mint máskor, az edzésekre pedig ez még hatványozottabban igaz. Nagyon fontos, hogy ne jéghideg itallal hűsítsük magunkat, mert azt könnyebben kiizzadja a szervezet, és a felhevült test gyorsan meg is fázik tőle. Elsősorban vizet, esetleg izotóniás italt fogyasszunk. A táplálkozással azért kell kiemelten foglalkozni, mert a kánikulában kevésbé kívánjuk az ételt, ám az edzés fokozottan igénybe veszi a szervezetet, és szüksége van a tápanyagra. Mozgás előtt érdemes 1-2 szem szőlőcukrot bekapni, edzés után pedig lassan felszívódó szénhidrátot enni, és persze a sok zöldséget, gyümölcsöt sosem szabad mellőzni, mert a belőlük származó vitaminok elengedhetetlenek. Ha a szabadban edzünk, roppant fontos megfelelő fényvédő krémmel bekenni magunkat, illetve egy baseball sapkát felvenni, mert így védekezhetünk a napszúrás és leégés ellen” – mondja Czanik Balázs, a Capoeria Aerobik megalkotója.

Mindezek mellett azt mindig szem előtt kell tartani, hogy a legnagyobb, rekkenő hőségben ne sportoljunk, főleg nem tűző napon, így a 11-14 óra közötti időszakban nem ajánlott edzeni, inkább a kora reggeli, illetve esti időpontokat kell választani. Azonban csak a nyári meleg miatt soha nem szabad elhanyagolni a mozgást, főleg akkor, ha valaki már korábban rendszeresen sportolt. A test ugyanis szereti a rendszerességet, és nagyon megbosszulja, ha a vakáció miatt 2-3 hónapot kihagyunk.

„Ha a megszokott mozgásformát valami miatt nem tudjuk beiktatni, akkor jó, ha végzünk helyette valami mást. Ebben az évszakban szuper családi vagy baráti bringatúrákat lehet szervezni, és a gyerekekkel is rengeteg olyan programot lehet végezni, aminek a középpontjában a sport áll: tollasozás, focizás, görkorizás, stb. A nagy melegben sokan mennek strandra, ott is sok lehetőség van a mozgásra: strandfoci, strandröplapda például rengeteg helyen van. Emellett pedig a csapatommal összesen 20 vidéki városban egészség és sport fesztivált tartok, ahol rengeteg sportágat ki lehet próbálni, a Capoeira Aerobiktól a zumbán, az aquafitneszen keresztül egészen a kimondottan gyerekekre szabott karatéig. Tehát, ha valaki nagyon akarja, könnyen találhat magának olyan edzést, ami a melegben is örömöt ad és akár új sportágat szerethet meg ezáltal” – teszi hozzá Czanik Balázs.

A mozgás mindig érdemes nagy hangsúlyt fektetni az étkezésre. Ha valaki vigyázni akar az alakjára vagy fogyni szeretne, akkor a legnagyobb problémát az édességek visszaszorítása okozza. Pedig nem muszáj mindent tiltólistára tenni!

„Fogyókúra vagy szinten tartás esetén sem szabad szélsőségekben gondolkodni, a legfontosabb a jól kialakított étrend és a sok mozgás. Szinte mindent lehet fogyasztani, csak a sok szénhidrátot tartalmazó ételeket kell visszaszorítani, vagyis ritkábban és kis mennyiséget vigyünk a szervezetünkbe. Ahhoz, hogy ez könnyebb legyen, és még a szigorúan diétázók is magukhoz vehessenek némi édességet, a csapatommal már több receptkönyvet készítettünk. Ezáltal mindenki könnyebben találhat magának olyan finomságokat, amelyek csökkentett szénhidráttartalmúak, de finomak, ezért olykor-olykor lehet nassolni is” – teszi hozzá Czanik Balázs.

 

- Kékezüst -

Kapcsolódó

A nyárnál csak a Plázs programjai forróbbak Cikk

A nyárnál csak a Plázs programjai forróbbak Itt a kánikula, a forróság elől pedig a legjobb, ha vízpartra menekül az ember. Ami pedig még jobb, hogy a legjobb bulik is a partra költöznek! A magyar tenger partján, a siófoki Plázs ezen a héten is rengeteg programmal várja a látogatókat. A buli már szerdán beindul, pénteken pedig Curtis, Metzk

A Plázson is telt házat csinál Azahriah Cikk

Plázs - Azahriah Azahriah már biztosan púposra tölti a Balaton Nagyszínpada előtt is a nézőteret, a siófoki Plázs azonban még tartogat nagy bulikat a hétvégén. Pénteken a Neoton slágereire táncolhatunk a homokon, majd jön egy holdfényes Fergeteg Party. Az Aréna háziasszonya pedig ismét Metzker Viki lesz. A Balato

Metzker Viktória ezen a nyáron is a Plázsra költözik Cikk

Metzker Viktória - Plázs A suliidő végére megérkezett az igazi kánikula, úgyhogy irány a Balaton! Ha pedig Balaton, akkor Siófok és Plázs, ahol ezen a héten már szerdától különféle programok várnak mindenkit: foci EB közvetítés óriás LED falon, ingyenes szerelemcsütörtökök dr. BRS-sel, de ismét a Plázsra költözik az Aréna

Pogány Induló az MVM Dome után a Plázst is meghódítja Cikk

Plázs Siófok Nem csak az egyre melegebb, Balatonba csábító idő miatt érdemes ezen a hétvégén célba venni a siófoki Plázst, hanem a felejthetetlen koncertélményekért is. Pénteken Ákos érkezik Rockturnéjával, majd Rakonczai Imre zongorajátékára búcsúztathatjuk az estét, míg szombaton Pogány Induló robban be a Ba