Edzés kánikulában? Ezekre figyelj! Cikk

Hirdetés

Míg tavasszal és nyár elején turbó üzemmódra kapcsolva edzünk, hogy bomba formába kerüljünk a bikiniszezonra, ahogy beköszönt a kánikula, a legöbben elhagyják a rendszeres sportot. Nagy hiba! Nyáron is ajánlott mozogni, ám néhány dologra oda kell figyelni!

Ha fitness teremben szeretsz edzeni, akkor könnyű a dolgod, csupán arra kell figyelni, hogy a hőségből ne menj azonnal az esetleg túlságosan lehűtött, légkondicionált terembe. Azonban ha leginkább a szabadban mozogsz szívesen, akkor több tanácsot érdemes megfogadni!

„Három alapszabályt kell feltétlenül szem előtt tartani: a folyadékpótlást, megfelelő tápanyagot, valamint az öltözködést, illetve napfény védelmet. A melegben még több folyadékra van szükségünk, mint máskor, az edzésekre pedig ez még hatványozottabban igaz. Nagyon fontos, hogy ne jéghideg itallal hűsítsük magunkat, mert azt könnyebben kiizzadja a szervezet, és a felhevült test gyorsan meg is fázik tőle. Elsősorban vizet, esetleg izotóniás italt fogyasszunk. A táplálkozással azért kell kiemelten foglalkozni, mert a kánikulában kevésbé kívánjuk az ételt, ám az edzés fokozottan igénybe veszi a szervezetet, és szüksége van a tápanyagra. Mozgás előtt érdemes 1-2 szem szőlőcukrot bekapni, edzés után pedig lassan felszívódó szénhidrátot enni, és persze a sok zöldséget, gyümölcsöt sosem szabad mellőzni, mert a belőlük származó vitaminok elengedhetetlenek. Ha a szabadban edzünk, roppant fontos megfelelő fényvédő krémmel bekenni magunkat, illetve egy baseball sapkát felvenni, mert így védekezhetünk a napszúrás és leégés ellen” – mondja Czanik Balázs, a Capoeria Aerobik megalkotója.

Mindezek mellett azt mindig szem előtt kell tartani, hogy a legnagyobb, rekkenő hőségben ne sportoljunk, főleg nem tűző napon, így a 11-14 óra közötti időszakban nem ajánlott edzeni, inkább a kora reggeli, illetve esti időpontokat kell választani. Azonban csak a nyári meleg miatt soha nem szabad elhanyagolni a mozgást, főleg akkor, ha valaki már korábban rendszeresen sportolt. A test ugyanis szereti a rendszerességet, és nagyon megbosszulja, ha a vakáció miatt 2-3 hónapot kihagyunk.

„Ha a megszokott mozgásformát valami miatt nem tudjuk beiktatni, akkor jó, ha végzünk helyette valami mást. Ebben az évszakban szuper családi vagy baráti bringatúrákat lehet szervezni, és a gyerekekkel is rengeteg olyan programot lehet végezni, aminek a középpontjában a sport áll: tollasozás, focizás, görkorizás, stb. A nagy melegben sokan mennek strandra, ott is sok lehetőség van a mozgásra: strandfoci, strandröplapda például rengeteg helyen van. Emellett pedig a csapatommal összesen 20 vidéki városban egészség és sport fesztivált tartok, ahol rengeteg sportágat ki lehet próbálni, a Capoeira Aerobiktól a zumbán, az aquafitneszen keresztül egészen a kimondottan gyerekekre szabott karatéig. Tehát, ha valaki nagyon akarja, könnyen találhat magának olyan edzést, ami a melegben is örömöt ad és akár új sportágat szerethet meg ezáltal” – teszi hozzá Czanik Balázs.

A mozgás mindig érdemes nagy hangsúlyt fektetni az étkezésre. Ha valaki vigyázni akar az alakjára vagy fogyni szeretne, akkor a legnagyobb problémát az édességek visszaszorítása okozza. Pedig nem muszáj mindent tiltólistára tenni!

„Fogyókúra vagy szinten tartás esetén sem szabad szélsőségekben gondolkodni, a legfontosabb a jól kialakított étrend és a sok mozgás. Szinte mindent lehet fogyasztani, csak a sok szénhidrátot tartalmazó ételeket kell visszaszorítani, vagyis ritkábban és kis mennyiséget vigyünk a szervezetünkbe. Ahhoz, hogy ez könnyebb legyen, és még a szigorúan diétázók is magukhoz vehessenek némi édességet, a csapatommal már több receptkönyvet készítettünk. Ezáltal mindenki könnyebben találhat magának olyan finomságokat, amelyek csökkentett szénhidráttartalmúak, de finomak, ezért olykor-olykor lehet nassolni is” – teszi hozzá Czanik Balázs.

 

- Kékezüst -

Kapcsolódó

Hosszúhétvége? Irány a PLÁZS! Cikk

A PLÁZS a hosszúhétvége ideje alatt esténként igazi fesztiválhelyszínné alakul: négy nap, három fesztivál és egy romantikus este várja a balatoni nyaralókat. Az ellazulás központja nappal továbbra is a vízi örömökkel és napsütéssel vár, esténként pedig táncban csúcsosodhat ki a balatoni nyár. A né

Mozdulj! Balatonkerülő Tandemtúra látássérültekkel Cikk

A Mozdulj! Közhasznú Egyesület immár 8. alkalommal, mintegy 70 fővel – látássérültekkel és segítőikkel – vág neki a 220 km-es Balaton körnek. Az egyesület 2011-ben szervezte meg első tandemes kerékpártúráját látássérültek részére a Balaton körül. Tette ezt azzal a céllal, hogy a vak emberek szám

Panorámakeretek a Balaton körül Cikk

A MOL Nagyon Balaton és a Magyar Turisztikai Ügynökség idei közös újítása, hogy a nyár folyamán látványos fotókeret installációk kerültek a Balaton köré, ahol megörökíthetjük a Balatonon töltött legszebb pillanatokat.A MOL Nagyon Balaton és a Magyar Turisztikai Ügynökség a nyár folyamán 17 különle

NAAF 2018 - Így hasított a 17. Nemzetközi Amerikai Autó Fesztivál Cikk

Őrült aszfaltbetyárok, félelmet nem ismerő rodeósok, széttaposott, szétszaggatott roncsautók, óriás szörnyetegek, öblösen morgó, duruzsoló V8 izomgépek, velőtrázó-táncoló négykerekűek – egy gumifüsttel és benzingőzzel dúsított hétvége Komáromban. 17. alkalommal dübörögtek az amcsi verdák a Monosto