Kreatív fotókampánnyal ráz fel a Rock the Planet csapata Cikk

Rock the Planet

Hirdetés

Tavaly nyáron indult útjára egy kampánysorozat, amiben zenészek, valamint zeneipari dolgozók, fesztiválszervezők, újságírók, fotósok, sajtósok fognak össze azért, hogy megmutassák mennyire egyszerű, a hétköznapokba illeszthető és mindeközben menő dolog vigyázni a környezetünkre. A Rock the Planet – zenészek a bolygóvédelemért csapata kreatív miniprojectekben gondolkozik, így egyéves létezése alatt volt már közös akciója többek között a legzöldebb underground kisfesztivállal, az Alpárfeszttel, készítettek PET-palackból ékszereket a Művészetek Völgye fellépőivel a tavalyi fesztiválon, valamint ősszel az A38 hajó crew-jával, az IDEGEN, a Mayfly, a Darkmess és a Képzelt város zenekarok tagjaival tettek rendet a budai Duna-parton. Itt az összegyűjtött hulladékból egy látványos installációt is építettek Bán Viktória designer közreműködésével.

Most pedig eddigi legnagyobb projectjükkel rukkolnak elő: ismert zenészeket, zenekarokat kértek fel egy-egy fotóra. Az elsőre esztétikus, különleges alkotások témája egy-egy környezetvédelmi problémára hívja fel a figyelmet, a maga elgondolkodtató, a témára érzékenyek számára kissé sokkoló módján. De nézzük csak, kik a fotókon szereplő zenészek, és miért, milyen üzenettel csatlakoztak a Planet-kampányhoz:

Molnár Ferenc / Caramel: NEM OKÉ a csökkenő zöld terület

„Optimista ember vagyok, hiszem, hogy még nem vagyunk teljesen elkésve a változtatással.  A Föld valóban bajban van, és azt az edukációt, hogy vigyázzunk rá, nem lehet elég korán elkezdeni, és nem lehet elégszer mondani sem. Egyértelmű, hogy szívügyem a bolygó sorsa, hiszen itt élek én is. Ezért is csatlakoztam a planetes srácok akciójához, mert minden apró lépés számít, pro és kontra is. Igen, egyetlen eldobott szemét és egyetlen új fa ültetése is..”

Kaldenekker Feri: NEM OKÉ a vízbe dobált szemét

„El kell kezdenünk tényleg tenni valamit, mert bosszantó ez a nemtörődömség, ami most van. A környezetvédelem, az állatvédelem régóta szívügyem.”

Schoblocher Barbara/ Blahalouisiana: NEM OKÉ a pazarlás!

„Örültem a felkérésnek, nem is kérdés. Ez egy fontos ügy, és felelősséggel tartozunk a saját és a következő generációk jövőjéért is!”

LAZARVS: NEM OKÉ a légszennyezés

„Nagyon fontos számunkra, hogy felhívjuk az emberek figyelmét arra, hogy mennyire kritikusan szükséges most odafigyelni arra, hogy mit, hogyan cselekszünk a világban. Előbb-utóbb önmagunktól fogunk megfulladni, ezért is szerettünk volna nagyon csatlakozni mi is a kampányhoz.”

A képeket a hétköznapjaiban portréfotós Mile Máté lőtte, aki az első perctől az ötlet mellé állt. Kezdődhetett a közös agyalás a zenekarokkal, hogy ki melyik problémát érzi magához a legközelebb, milyen üzenetet szeretne magára vállalni, és azokat hogyan lehetséges a legbeszédesebben képre vinni: „Van bennem egy általános szorongás a Föld jövőjével kapcsolatban, nagyon örülök, ha szakmámmal, egyben végzettségemmel is tudok ezen változtatni és kihatással lenni generációkra. Emellett szeretek közismert emberekkel dolgozni és beszélgetni. Amolyan kellemest a nagyon hasznossal!” – mondta el Máté.

A képekre az egyedi grafikát Kurcz Lóci tervezte, a többi kreatív munka pedig a teljes csapat érdeme.

„Aztán most jön a feladat talán legnehezebb része: a fotókat igyekszünk minél több helyre eljuttatni, szeretnénk, ha tényleg mindenhol ott lehetnének, mert égető fontosságnak tartjuk, hogy egy érthető, fiatalos, úgymond haveri beszélgetés indulhasson útjára környezetvédelem témában. És ha már csak egy ember fog amiatt máshogy gondolkodni, amit teszünk megérte az egész buli!” – fogalmaz a Rock the Planet csapata nevében az egyik megálmodó, Kurcz Orsi.

A kampányról bővebben a social felületeinken olvashattok:

Bővebben a Rock the Planet kampányról >>>

 

Rock the Planet

Kapcsolódó

Jótékonykodj sétával, bringázással vagy utazással Cikk

Már 50 jótékonysági célt váltott valóra egy közösség szabadidős mozgással A program egy ingyenes mobil alkalmazáson keresztül valósul meg: a CHERRISK GO arra motiválja a felhasználókat, hogy aktívan, egészségesen éljenek, és ezzel ne csak magukon, de rászorulóknak is segítsenek. A CHERRISK működésének egyik alappillére saját jótékonysági közösségi programja, amely bárk

“Ne aggódj, tartalak!” - az együttérzésre és az odafigyelésre hívja fel a figyelmet a Budapest Park Cikk

Budapest Park karácsonyi kampány 2022 Immáron hagyományosnak mondható, hogy a Budapest Park karácsonyra készülve kreatív módon helyezi fókuszba az érzékenyítést. Az idén azonban minden eddiginél erősebb üzenetekkel buzdít a társadalmi felelősségvállalásra, ráadásul mindezt örök érvényű dalszövegekkel teszi. Pozitív, szívmelengető, ug

A Nagy Kék Szív is állandó vendége lesz a hazai fesztiváloknak Cikk

Együtt az Autistákért Alapítvány Idén is népszerű installációjával, a Nagy Kék Szívvel vesz részt a hazai fesztiválszezon legnagyobb eseményein az Együtt az Autistákért Alapítvány. A sokak által kedvelt látványosságot nemcsak azért érdemes felkeresni két koncert között, mert remekül mutat a fotókon, hanem mert az itt készült szel

Kétezer facsemetét ültetett a Bagossy Brothers Company Cikk

Kétezer facsemetét ültetett a Bagossy Brothers Company Különleges piknikre hívta közönségét április 30-án a Bagossy Brothers Company. A zenekar közösségi faültetést tartott Budaörs határában, a Csíki-hegyek alatt. Az eseményen megjelent zenészek, rajongók, törzsvevők, családok a tavaszi napsütésben igazi piknikezős-bográcsozós hangulatban kétezer facs