Műanyagpalackból gyártja új futócipőit az adidas Hír

Két évvel a Parley Ocean Plastic™ és az adidas együttműködésének kezdete után újabb mérföldkőhöz érkezett a két cég műanyagok okozta környezettszennyezés elleni küzdelme. A német sportmárka idén három új óceáni műanyagból és újrahasznosított poliészterből készült futócipő bevezetésére készül. Az adidas 2017-es célkitűzése, hogy legalább 1 millió, a Parley tisztító hálózata által kihalászott műanyagszemétből előállított cipőt dobjon piacra.

Hirdetés

Két új darabbal is bővíti tavalyi évben bemutatott Parley UltraBOOST kollekcióját az adidas: az UltraBOOST Uncaged után idén tavasszal az UltraBOOST és az UltraBOOST X modellek környezettudatos változatai is a boltok polcaira kerülnek. A páronként mintegy 11 műanyagpalack újrahasznosításával előállított futócipők alapanyagát a Parley kampányának részeként halászták ki a Maldív-szigeteket övező vizekből, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet azok túlzott szennyezettségére, illetve átfogó megoldást kínáljanak a műanyagszennyezés problémájára.   

Az együttműködés eredményeként múlthét vasárnap az amerikai labdarúgó bajnokság négy csapatának játékosai is az adidas x Parley labdarúgó mezeiben léptek pályára. A mezek a tavaly novemberi Real Madrid–Bayern München meccshez hasonlóan, most is teljes mértékben műanyag tengeri hulladékból, míg a mezfeliratok vízalapú környezetbarát nyomatokból készültek.

A márka hosszútávú céljai között szerepel, az újrahasznosított alapanyagok kizárólagos használata, illetve az öko-innováció sztenderdizálása a sportszergyártó cégek piacán. A  programot a Parley A.I.R. támogatja, melynek lényege hogy a szűz műanyag alapanyagok használatának mellőzésével, a műanyaghulladék csökkentésével és az új alternatívák kidolgozásával megállítsa az óceánok és tengerek vizének szennyezését.

„Az adidasnál abban hiszünk, hogy a sporton keresztül képesek vagyunk megváltoztatni a világot. Különösen igaz ez akkor, amikor a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvéseinkről beszélünk. Cégünk azon kevés vállalatok egyike, amely képes volt integrálni a fenntarthatóságot az üzleti modelljébe is, melynek köszönhetően számos új terméket fejlesztettünk ki már eddig is a környezettudatosság jegyében.” – nyilatkozta a Parley kollekció új darabjai kapcsán Végső Péter, az adidas brand marketing menedzsere.

Az új környezettudatos termékek először május 10-től lesznek kaphatóak világszerte a kiválasztott adidas üzletekben és kereskedőknél. A Parley UltraBOOST modellek hazai megjelenése 2017 júliusában várható.

 

Sajtóanyag: Procomm

Kapcsolódó

Balaton Sound 2018 - Jótékonykodj és találkozz személyesen a The Chainsmokers-szel! Hír

Szövegértési nehézséggel küzdő magyar gyerekek segítéséért kampányol a Balaton Sound támogatásával a Zamárdiban idén fellépő The Chainsmokers duó. A jótékonysági nyereményjátékban résztvevők közül kisorsolt két nyertes pedig a Dj duó VIP vendége lesz a Balaton-parti fesztiválon. A Balaton Sound t

Campus Fesztivál 2018 - adomány a Debreceni Egyetem Gyermekklinikájának Hír

A debreceni Campus Fesztiválról ismét elmondható, hogy nem csak kizárólag a jó nézőszám és a programok sikere a legfontosabban, hanem az is, hogy másoknak segíthessen. Az elmúlt években mindig valami fontos és jó ügyet képviseltek a szervezők, mindezt anyagi értelemben is kifejezték a 11 éves fesz

A Vegan Love és a Vegan Grill tarolják az ízlelőbimbókat Hír

A vasárnapi Vegan Sunday Marketen olyan dupla burgert lesz lehetőséged kóstolni, amelyet a Vegan Love álmodik meg a Vegan Grill által készített burger pogácsa köré. A Vegan Grill hamarosan piacra dobja első burger pogácsáját, amelyből a Vegan Love boszorkánykonyhájában készítenek hambit. Ezt a ki

Óriási rekorddal zárult az VII. Jótékonysági Maci Aukció Hír

Az idei jótékonysági árverés felajánlásai között volt 3 világsztár, Jennifer Lawrence, Jamie Foxx és Ashton Kutcher dedikált plüssmedvéje, előbbi kettő 1-1 millió forintért kelt el, Ashton Kutcher mackójáért pedig 650.000 forintot fizettek. Kellemes meglepetés volt, hogy a világsztárok felajánlása e