Sétával és napfénnyel az egészségért! Cikk

Ahogy az első napsugarak beköszönnek, a legtöbb emberből előbújik a természet utáni olthatatlan vágy. Hosszú hónapok után végre itt a lehetőség kimenni a szabadba, rácsodálkozni az újjászülető, újjáéledő növényzetre, gyönyörködni a kék égben, érezni azt a semmivel össze nem hasonlítható tavaszillatot a levegőben. Végre meg lehet szabadulni a nagykabáttól, a téli cipőktől, rögtön könnyebbnek és fittebbnek érezzük magunkat.

Hirdetés

Nem beszélve arról, hogy a szervezetünket alaposan megviselte a tél: ha meg is úsztuk a makacs vírusokat, a vitaminraktáraink többnyire kiürültek, így mindenképpen érdemes egy „restart” gombot megnyomni az egészségünk érdekében. Az újraindításhoz hozzátartozik az egészségesebb táplálkozás, hogy tudatosan válasszunk olyan élelmiszereket, amelyek vitaminban, ásványi anyagban gazdagabbak. Együnk ismét több friss salátát, variáljuk kedvünkre, hallal, tojással, tejtermékekkel. Párolva is remek zöldségeket fogyaszthatunk, brokkoli, karfiol, zeller mindig akad a kínálatban, de hamarosan érkezik a tavasz sztárja, a spárga is. Amíg pedig várunk a szezonálisan érő friss gyümölcsökre, töltsük fel szervezetünket vitaminnal az új hohes C PLUS D-vitamin segítségével. Narancs, alma, maracuja és datolyaszilva alkotja ezt az új finomságot, amelyből már egy pohár (0,3L) segítségével könnyedén pótolhatjuk a teljes napi C-vitamin szükségletünket és a D-vitamin bevitel 45 %-át is. Az új, 0,25 l kiszerelésű palackok pedig tökéletesen alkalmasak arra is, hogy az első tavaszi sétákra magunkkal vigyük őket.

Merthogy sétálni kell! Szakemberek által is igazolt tény, hogy nem csupán az edzőtermi foglalkozások, aerobic-órák, no és persze a futás az, ami segít megőrizni az egészséget, hanem a lendületes, rendszeres séta is tökéletes eszköz erre. Persze azért van néhány szabály: a séta legyen legalább 30 perces, ne poroszkáljunk, hanem menjünk lendületesen, kb. 5-6 km/h sebességgel. És hetente legalább 5-6 alkalommal. A séta jótékony hatását nagyon hamar érezni fogjuk: rövid távon csak annyit, hogy kevésbé leszünk fáradékonyak, jobban bírjuk a fizikai terhelést. Hosszú távon pedig akár a stroke, a magas vérnyomás, a cukorbetegség és a csontritkulás is megelőzhető rendszeres sétával. Sőt, ami szintén nem elhanyagolható: a depresszió is messziről elkerülheti a sétafüggőket. Különösen akkor, ha a sétáink idején már napsütés is van: hiszen fél óra napfényben töltött idő elegendő ahhoz is, hogy a napi D-vitamin pótlásról gondoskodjon, és a hangulatunkat is egészen biztosan javítja, sőt, növeli a stressztűrő képességünket is.

A séta egyébként tökéletes fizikai aktivitás a mozgást most kezdőknek, illetve újrakezdőknek is. Sokkal kíméletesebb az ízületekkel, mint a futás, nem terheli a térdet, és igazából különleges felszerelés sem kell hozzá. Persze egy kényelmes, a lábat jól tartó cipő elengedhetetlen. Figyelem, a futócipő nem jó, hiszen a séta az egész talpat terheli, ilyenkor olyan lábbelit válasszunk, amelynek az elülső része van megerősítve. Természetesen az időjárásnak megfelelő dzseki és pulóver is kell, de ennél többre nincs szükség. Aki szívesen támaszkodna valamire, kipróbálhatja a nordic walkingot is, amely két speciális túrabot segítségével egy igazi állóképességet növelő sport. A lényeg, hogy induljunk, döntsük el, hogy ezen a tavaszon sokat fogunk lépegetni.

A motiváció persze mindig fontos. Tűzzünk ki célokat, maradjunk reálisak, és ne várjunk magunktól rögtön top-teljesítményeket, de tudjuk, hogy néhány hét alatt nagyon sokat javíthatunk az eredményeinken. Ajánlott, hogy jegyezzük fel, hogy melyik nap, mennyit mentünk, így tökéletesen nyomon követhető a teljesítményünk növekedése, a fejlődésünk is. Szerezzünk be egy lépésszámlálót, vagy töltsünk le egy applikációt, amely méri a séta, a gyaloglás távolságát is. És ha megvan az eredmény, akkor irány a hohes C Napfényséta mozgalma, amelynél közösen gyűjthetjük a kilométereket! A teendő mindössze annyi, hogy induljunk egy kellemes sétára a napfényben, vigyük magunkkal akár a párunkat, gyerekünket, szüleinket vagy éppen a kutyánkat. Mindenképpen örökítsük meg ezt a pillanatot. töltsük fel Facebookra vagy Instagramra #napfényséta hashtaggel, no meg a megtett kilométerek számával. (pl: #2km). A hetente kisorsolt hohes C ajándékok száma pedig a Napfényséta-közösség által összegyűjtött kilométerek számával nő! A fődíj egy kétszemélyes hohes C élménynap lesz, amelyre májusban kerül majd sor. Sőt, a legnépszerűbb napfényes helyeken extra meglepetés ajándékok kerülnek majd elrejtésre, így érdemes megjelölni kedvenc túraútvonalunkat.

További részletek >>>

 

Forrás: Hohes C

Kapcsolódó

Együtt segít a Zing Burger és a Budapest Bike Maffia Cikk

A megalapítása óta már eddig is több jótékony célú felajánlást tett, a tavalyi évben pedig saját kezdeményezést indított a magyar hamburgerlánc. Egy éve ilyenkor büfékocsijaikkal látogattak meg 10 gyermekotthont, ahol a streetfood élményével tették szebbé a nehéz sorsú gyerekek karácsonyát. A soro

A Kecskemét City Balett és az Esszencia Zenekar is a Várkert Bazár adventi programsorozatában Cikk

Balett és népzene – az érzetek és érzelmek kivételes találkozása advent harmadik vasárnapján. Az egyedi hangvételű és különleges hangulatú előadáson a Kecskemét City Balett társulat koreográfiája nem csak az Esszencia Zenekar hangzásvilágához szorosan kapcsolódó néptáncból indul ki, hanem az ősi z

Rekordösszeggel zárult az VIII. Jótékonysági Maci Aukció Cikk

Minden idők legnagyobb licitálásási összegét adták tegnap este a Jótékonysági Maci Aukción Eperjes Károly felajánlásaiért, ezzel letaszítva trónjáról Harrison Ford korábbi 4 milliós mackóját. A Kossuth-díjas színművész csacsijáért és személyes tárgyáért két licitáló összesen 6,5 millió forintot ad

Siófok 50: programdömping az év legvégére is! Cikk

A várossá avatásának 50. évfordulóját ünneplő Siófokon az év utolsó hónapjára is rengeteg program jutott. A karácsonyi hangulatról a minden nap nyitva tartó adventi vásár gondoskodik, idén először a Mikulás motorral is megérkezik a városba, a két ünnep között ingyenes puncsfesztivál lesz a Fő tére