Így fesztiválozunk Európában - Friss jelentés a Festival Awards csapatától Cikk

Hirdetés

A korábban már bemutatott, a brit fesztiválpiac helyzetét feltáró friss jelentés után megérkezett a Festival Awards és a Festival Insights már a hazai rendezvénypiacot is markánsabban érintő európai jelentése! Az információgyűjtés 2016 októberében történt és több mint 19000, a kontinens valamennyi részét képviselő fesztiválozó részvételével történt, akik egy részletes online kérdőíven keresztül avathatták be többek között a fesztiválozási szokásaikba, a zenei és egyéb érdeklődési körükbe, a költési szokásaikba, telefon használatukba, családi és társadalmi helyzetükbe, életkorukba és még megannyi másba a felmérést végző csapatat. Íme egy kis ízelítő, a lenti linken pedig a teljes, angol nyelvű jelentést is eléritek. 

Látogatók I.

Ellentétben a britekkel, a kontinensen a férfiak vannak nagyobb arányban a fesztiválokon, viszont hasonlóan a szigetország bulizóihoz, elsősorban a szinglik szeretnek nekivágni a nagyrendezvényeknek, és lehetőleg négy fős társasággal. Az legjellemzőbb átlagéletkor (21-25) nem meglepő, de örömmel konstatáljuk, hogy még 60 év felett is van, aki szívesen kilátogat egy-egy fesztiválra. (Katt a képre a nagyításért!)

Látogatók II.

Akad még merengenivaló a látogatókról, pláne, hogy a válaszadók közel fele a közép-európai - főként román, szerb, lengyel és magyar – bulizó volt, illetőleg szintén közel felük, 10000 € éves jövedelem alatt keres (ezt mondjuk az átlagos életkor is magyarázhatja). A kontinensen a jelek szerint még mindig a rock a legnépszerűbb stílus a látogatók körében, de nem sokkal marad el a pop, dance és a hip hop sem tőle, illetve a reggae, a dubstep, a R&B sőt a jazz sem panaszkodhat. (Katt a képre a nagyításért!)

Jegyek, utazás, komfort

Szeretjük Európában is bebiztosítania helyünket a fesztiválokra, és ha tudjuk, zömében legalább fél évvel, de legkésőbb három hónappal előre megvesszük a jegyet, és általában elfogadhatónak érezzük a kiperkált pénzt érte.  Utazáshoz legszívesebben összeverődünk egy kocsira, de vonatot is sokan választjuk, viszont ha már megérkeztünk a placcra, ott leginkább az otthoni WC kényelme hiányzik, és az esetleges a sarat, a sorban állást és a túlárazott kajákat szeretjük a legkevésbé. Ez mondjuk több mint érthető. (Katt a képre a nagyításért!)

 

Teljes európai jelentés erre >>>

 

Szöveg: Fesztiválok Városa

Így fesztiválozunk Európában - Friss jelentés a Festival Awards csapatától galériája képek

Kapcsolódó

Hétszeres érdeklődés a briteknél magyar fesztiválok iránt! Cikk

A világ legnagyobb fesztiváljegy-platformja, a Festicket egyik legfrissebb, a 2018-as nyári rendezvényeket érintő felméréséből kiderül, hogy a britek hajlandósága igencsak megugrott az utóbbi években a fesztiválturizmusra, aminek az egyik vezető célpontja ráadásul Magyarország lett! Az oldal szig

Idén már fesztivál-karszalaggal fizetünk a Szigeten, a Volton és a Soundon Cikk

Az idei évtől egy újabb lépcsőfokot ugrik a hazai készpénzmentes fizetés a nagyrendezvényeken – derül ki a Portfolio cikkéből - ugyanis az idei évtől a már nem külön kiváltható kártyával, hanem a karszalagba épített chippel fizethetünk majd a legnagyobb hazai fesztiválokon, azaz a Szigeten, a Volt

Naponta 7,2 kilométert sétálunk és 4,5 órát töltünk színpadok előtt a fesztiválokon – újabb brit felmérés a közönségről Cikk

A hivatalos fesztivál applikációkhoz kapcsolható CrowdConnected kiegészítő célja a fesztiválozók viselkedésének monitorozása. Az alkalmazás fejlesztő az év végén össze is ültek is kielemezték a világ 13 országának több mint 50 nagyrendezvényről származó, 2017-es adatokat és a Festival Insights csa

Az lányok és a szinglik jobban szeretnek fesztiválozni - friss jelentés a brit fesztiválpiacról Cikk

Az UK Festival Awards és a Festival Insights csapata évente górcső alá veszi a szigetország fesztivál piacát és egy alapos jelentést állít össze annak aktualitásaiból. Az idei statisztikát több 8000 fesztiválozó megkérdezése alapján állították össze, 2016 októberében és novemberében. Bár az anyagi