Így fesztiválozunk Európában - Friss jelentés a Festival Awards csapatától Cikk

Hirdetés

A korábban már bemutatott, a brit fesztiválpiac helyzetét feltáró friss jelentés után megérkezett a Festival Awards és a Festival Insights már a hazai rendezvénypiacot is markánsabban érintő európai jelentése! Az információgyűjtés 2016 októberében történt és több mint 19000, a kontinens valamennyi részét képviselő fesztiválozó részvételével történt, akik egy részletes online kérdőíven keresztül avathatták be többek között a fesztiválozási szokásaikba, a zenei és egyéb érdeklődési körükbe, a költési szokásaikba, telefon használatukba, családi és társadalmi helyzetükbe, életkorukba és még megannyi másba a felmérést végző csapatat. Íme egy kis ízelítő, a lenti linken pedig a teljes, angol nyelvű jelentést is eléritek. 

Látogatók I.

Ellentétben a britekkel, a kontinensen a férfiak vannak nagyobb arányban a fesztiválokon, viszont hasonlóan a szigetország bulizóihoz, elsősorban a szinglik szeretnek nekivágni a nagyrendezvényeknek, és lehetőleg négy fős társasággal. Az legjellemzőbb átlagéletkor (21-25) nem meglepő, de örömmel konstatáljuk, hogy még 60 év felett is van, aki szívesen kilátogat egy-egy fesztiválra. (Katt a képre a nagyításért!)

Látogatók II.

Akad még merengenivaló a látogatókról, pláne, hogy a válaszadók közel fele a közép-európai - főként román, szerb, lengyel és magyar – bulizó volt, illetőleg szintén közel felük, 10000 € éves jövedelem alatt keres (ezt mondjuk az átlagos életkor is magyarázhatja). A kontinensen a jelek szerint még mindig a rock a legnépszerűbb stílus a látogatók körében, de nem sokkal marad el a pop, dance és a hip hop sem tőle, illetve a reggae, a dubstep, a R&B sőt a jazz sem panaszkodhat. (Katt a képre a nagyításért!)

Jegyek, utazás, komfort

Szeretjük Európában is bebiztosítania helyünket a fesztiválokra, és ha tudjuk, zömében legalább fél évvel, de legkésőbb három hónappal előre megvesszük a jegyet, és általában elfogadhatónak érezzük a kiperkált pénzt érte.  Utazáshoz legszívesebben összeverődünk egy kocsira, de vonatot is sokan választjuk, viszont ha már megérkeztünk a placcra, ott leginkább az otthoni WC kényelme hiányzik, és az esetleges a sarat, a sorban állást és a túlárazott kajákat szeretjük a legkevésbé. Ez mondjuk több mint érthető. (Katt a képre a nagyításért!)

 

Teljes európai jelentés erre >>>

 

Szöveg: Fesztiválok Városa

Így fesztiválozunk Európában - Friss jelentés a Festival Awards csapatától galériája képek

Kapcsolódó

Minden eddiginél fiatalabb a fesztiválok közönsége Cikk

Nagyjából tíz évvel ezelőtt még néhány kivételtől eltekintve igazi ritkaságnak számított, hogy valaki akár több országon vagy kontinensen át is utazzon egy-egy fesztiválért, a legtöbb nagyrendezvényt a helyi közönség tartotta el, mára azonban az olcsó fapados repülő- és buszjáratoknak is köszönhet

Az lányok és a szinglik jobban szeretnek fesztiválozni - friss jelentés a brit fesztiválpiacról Cikk

Az UK Festival Awards és a Festival Insights csapata évente górcső alá veszi a szigetország fesztivál piacát és egy alapos jelentést állít össze annak aktualitásaiból. Az idei statisztikát több 8000 fesztiválozó megkérdezése alapján állították össze, 2016 októberében és novemberében. Bár az anyagi

Naponta 7,2 kilométert sétálunk és 4,5 órát töltünk színpadok előtt a fesztiválokon – újabb brit felmérés a közönségről Cikk

A hivatalos fesztivál applikációkhoz kapcsolható CrowdConnected kiegészítő célja a fesztiválozók viselkedésének monitorozása. Az alkalmazás fejlesztő az év végén össze is ültek is kielemezték a világ 13 országának több mint 50 nagyrendezvényről származó, 2017-es adatokat és a Festival Insights csa

Idén már fesztivál-karszalaggal fizetünk a Szigeten, a Volton és a Soundon Cikk

Az idei évtől egy újabb lépcsőfokot ugrik a hazai készpénzmentes fizetés a nagyrendezvényeken – derül ki a Portfolio cikkéből - ugyanis az idei évtől a már nem külön kiváltható kártyával, hanem a karszalagba épített chippel fizethetünk majd a legnagyobb hazai fesztiválokon, azaz a Szigeten, a Volt