Háztáji finomságokkal jön a Rozmaring Pünkösdi termelői vásár Cikk
Hirdetés
Nagy érdeklődésre tartott számot az első, Húsvéti termelői vásár március végén a Rozmaring Kertvendéglőben, ahol a budapestiek is megismerhették a vidéki gazdák kínálatát. A sikeren felbuzdulva a szervezők úgy döntöttek: ezzel egy rendezvénysorozatot indítanak útjára, aminek legfőbb célja, hogy a városi ember is visszataláljon a tömeggyártott termékektől a természetességhez. Ennek következő lépése a május 23-ai Pünkösdi termelői vásár.
Mi pótolhatja az éttermezést és a rendezvényeket a koronavírus idején? Ez a kérdés merült fel a Margit-szigetre néző, Duna-parti Rozmaring étterem és rendezvényház marketingesében, Szabó Ádámban, aki azért tért haza külföldről, hogy maga is beszálljon a 31 éves múltú családi vállalkozásba. Ekkor született meg a termelői vásár ötlete: a kerthelyiség ideális ahhoz, hogy teret biztosítson a budapesti vásárlók és a termelők találkozásának.
“Az összefogásunk célja egymást segítve juttatni el ezeket a minőségi termékeket a budapesti célközönséghez” - mondja Ádám, akinek ebben a regisztrált termelőkkel együttműködő online piactér, a zoldseges.com vált a legfontosabb partnerévé.
“A hagyományos háztáji gondolkodás nem tud a tradícióktól elszakadva digitalizálódni. Éppen ezért az ilyen alkalmak nélkülözhetetlenek hozzá, hogy ez az ismerkedés fel tudjon gyorsulni, és hogy ennek a világnak a képviselői beléphessenek az online térbe. A digitalizációnak valójában nem másról kéne szólnia, mint hogy leegyszerűsíti, elősegíti az emberek együttműködését” - mondja Goda Szilárd, a zoldseges.com alapítója.
“Fontosnak tartjuk, hogy az emberek visszataláljanak a tömeggyártott áruktól a természetességhez. Sokat jelent már az is, ha eljárunk a piacra, és egy-egy előre készített terméket lecserélünk valamire, ami autentikus. Én jobb szájízzel tenném azt a mézet a kávémba, amiről tudom, hogy egy negyedik generációs vállalkozás felhalmozott tudása van benne, mint azt, amit száz közül vettem le a polcról” - teszi hozzá Ádám.
A cél tehát nem csupán a termelők és áruik bemutatása: a szervezők szeretnének egy közösséget kialakítani a hasonló gondolkodású emberekből Budapesten, erősíteni az összefogást, az együttműködést. Ennek szerves része a termelői vásár, ami nagy területen áll rendelkezésre.
De hogy működött ez az ötlet a pandémia idején?
“Félő volt, hogy a járvány miatt a Húsvéti termelői vásáron nem lesz túl sok érdekődő, de nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. Volt, aki a Facebookon értesült az eseményről, mások a napi menüjükért érkeztek hozzánk, aztán ott ragadtak. Ez a szabadtéri vásár a kerthelyiségünkben remek alkalom volt az embereknek, hogy végre kimozduljanak a négy fal közül”
- meséli Ádám, aki elsőre csak a digitális marketing eszközeivel hirdette a vásárt, ám már ez a kísérleti alkalom is jó tapasztalatokkal zárult. Nem is lehetett kérdés, hogy egy rendezvénysorozat kezdetét jelenti majd: erre az évre nem kevesebb, mint 5 további dátumot is felvettek a naptárba.
A vásárok különleges vonzereje, hogy abszolút élményközpontúak: többet kínálnak, mint egy piactér, ahol csak kiállítók vannak jelen. Egész napos elfoglaltságot nyújtott már az első alkalom is, a későbbiekben pedig egyre nagyobb teret kapnak majd a programok.
A május 23-ai, pünkösdi vásáron már olyan termelők és kézművesek is megjelennek, akik bemutatják, ők hogyan készítik el az ételeket, alapanyagokat. Az eseményt követően Ilyés-Szabó Anna mesemondó művész előadására is sor kerül, amire a helyszín külön jegyárusítást biztosít, de a vásárra való belépés továbbra is ingyenes. Emellett az érdeklődők több szabadtéri színház és előadó műsoraira vásárolhatnak kedvezményes árú jegyet.
“Nyáron a lekvár-befőzés művészete is szerepet kap majd a tematikában, később pedig a szüret és a gyümölcslevek, italok, párlatok is előkerülnek. Addigra remélhetőleg már bátrabban tudunk közösségbe menni, nem lesz rajtunk ekkora nyomás a vírushelyzet miatt, a vásár pedig fedett helyszínnel is kibővülhet majd. Addig is biztonságos távolságtartással, a szabad levegőn zajlik az esemény” - zárja Ádám.
Fotók: zoldseges.com
Kapcsolódó
Félmilliónál is több látogatót vár 2025-ben a Nagyon Balaton Cikk
A MOL Nagyon Balaton 2025-ben is a régió legnívósabb eseményeinek védjegye, amelyek várhatóan félmilliónál is több turistát vonzanak a tó köré. Az alapítók fontos feladatuknak tekintik, hogy a hazai és a külföldi látogatók a sokszínű kínálat ismeretében látogassanak el a Balatonhoz.
Közel 20 hely
Több mint 130 zenekar alakul az idei Gitármánia Táborban Cikk
Összesen 13 professzionálisan berendezett teremben, 80 zenész által nyújtott 110 program zajlik az idei Gitármánia és Zenei Továbbképző Táborban. A szolnoki Tiszaligeten július 21-től 27-ig zajló eseményre jelentkező zenészpalánták nemcsak előadásokon, kurzusokon vehetnek részt, hanem az eddigi t
Pénteken indul a 2025-ös Gyerek Sziget! Cikk
A gyerekek legnagyobb örömére már péntektől benépesül a Hajógyári-sziget, hiszen elindul a Generali Gyerek Sziget. Június 20. és 22. között zenészek, bohócok, kézműves mesterek, cserkészek, természetbarátok és artisták lepik el a szigetet, ahol reggel 10-től este 6-ig minden a gyerekeké – és pers
A pünkösdi hétvégén nyit a Plázs, indul a 10. jubileumi szezon Cikk
Immár hagyományosan a pünkösdi hétvégén nyitja meg kapuit a balatoni nyár ikonikus helyszíne, a siófoki Plázs. A jubileumi 10. szezon Rúzsa Magdi nagykoncertjével és a fiatalok ezreit vonzó Grand Opening eseménnyel veszi kezdetét június 7-én. Másnap vadonatúj koncerttel érkezik a Neoton Família, a