Hogyan hallgatunk zenét? [EEnlarge Europe jelentés] Cikk
Hirdetés
A technológiai változások befolyással vannak az életünk minden területére, így a kultúrafogyasztási szokásainkra is. Új platformokat és eszközöket használunk, amik formálják, hogyan viszonyulunk a művészekhez és az alkotásokhoz, és hatással van arra is, hogyan hallgatunk zenét, de nem csak a digitális oldalon, hanem élőzenei oldalon is. A COVID-járvány pedig még egyet csavart a változásokon.
Az EEnlarge Europe klubok közössége és tudásmegosztási projekt, kifejezetten a kulturális táptalaj igényeire szabottan, hiszen minden élőzene ott kezdődik. Kutatásuk célja volt, hogy jobban megértsék a közönségüket és ezzel a szektornak új lendületet adjanak kétévnyi lezárás és élőzene-hiány után.
Az adatgyűjtést elsősorban Magyarországon, Romániában, Szerbiában és Szlovéniában végezték. Ezen országok bár egy régiót alkotnak, mégis van köztük néhány gazdasági és kulturális különbség, ami befolyással van a lakosok kulturális költésére és zenefogyasztására is. Közös azonban, hogy a digitális zenehallgatás messze a legnépszerűbb forma, a válaszadók 94,20%-a leggyakrabban ezt választja, messze megelőzve a fizikai formátumokat gyakran hallgatók táborát.
A fókuszált zenehallgatás még nem szorult háttérbe, ami jó hír a zenészeknek, és annak ellenére, hogy jellemzően bezárkózunk a saját zenei világunkba a füleseinkkel, a válaszadók közel fele még mindig szereti megosztani a zenehallgatás élményét másokkal is.
“A kis klubok a következő világsztárok bölcsői, ezek azok a helyek, ahol minden headliner zenész karrierje indult. Ennek a kutatásnak a segítségével egy kissé tisztább képet kaphatunk ahhoz, hogy a klubok hogyan mutassák be a közönségnek a jövő nagy neveit, mielőtt még igazán híresek lennének.” – mondta el Décsy Eszter, az EEnlarge Europe alapítója.
De hogyan is fedezünk fel új zenéket? A legtöbben a barátaik ajánlásából, de sorrendben második helyen áll a YouTube, harmadikként pedig leggyakrabban koncerteken és fesztiválokon találjuk meg az új kedvenceinket. További jó hír a zenészek számára, hogy a közönség jellemzően odafigyel a zenére a koncerteken még akkor is, ha a koncertre járás mára inkább szociális esemény lett. Meglepő, de a válaszadók harmada nem is használja a telefonját koncert közben. A teljes jelentésben további érdekes számok vannak, hogy a közönség számára mi egy koncert kényelmes hossza, jellemzően hány zenekar néznek meg, hogyan használják a social media csatornáikat a koncertek tükrében, honnan tájékozódnak a közelgő koncertekről, vagy támogatnák-e kedvenc klubjukat, ,és ha igen, hogyan.
A teljes EEnlarge Europe jelentés >>>
Az EEnlarge Europe évente szeretné megismételni és finomhangolni a kutatást, hogy nyomon követhessék a változásokat és még több hasznos adatot közvetíthessenek a régió kisklubos világa felé.
EEnlarge Europe
Kapcsolódó
Különös főszereplővel készült O’SULLIVAN új videója Cikk
Az orvosból zenésszé avanzsálódott, ír származású O’SULLIVAN az elmúlt bő másfél évben igen termékeny volt szóló karrierjében, idén ősszel pedig első önálló szólólemezével jelentkezik. Ezt vezeti fel a most megjelenő különös szerelmes dal, a Devils, amihez egy abszurd kisfilm is párosul, nem megsz
Alestorm: két magyar nyelvű dallal jelent meg az új album! Cikk
Olcsó fogászat, unicum és pálinka, csirkepaprikás és csöröge — az epikus budapesti kalandtól a nagyon nagyon yarr Székesfehérvárig hirdeti "Magyarország" című dalában az Alestorm, hogy “a mi tengerünk kékje a piros fehér zöld”! De nem csak ebben a dalban énekel magyarul Chris Bowes, a magyar kiadá
Megérkezett a Quixotic legújabb klipje - ilyen lett volna a Top Gun, ha Magyarországon forog Cikk
Sokak számára már ismerős és rendszeresen a hétvégék esti célpontja, a ‘80-as évek hangzását és esztétikáját hazánkba is újra reflektorfénybe helyező, a Stanger Synths bulisorozat, melynek házigazdája, a retrowave producer/dj, Quixotic. A tavalyi zseniális kisfilm klipje után, újabb klasszikust i
Nem a méret a lényeg a Wellhello és Andro új dalának klipjében Cikk
A trió barátsága több mint másfél évtizedre nyúlik vissza, így a CRUSH igazi örömzene-projekt volt. Ennek megfelelően az eredmény egy igazi feelgood nyári sláger, amelynek témájával szinte mindannyian tudunk azonosulni. „Az ember sosem tudhatja, mikor lép be az életébe a nagy szerelem" – mondta Di