Hogyan hallgatunk zenét? [EEnlarge Europe jelentés] Cikk
Hirdetés
A technológiai változások befolyással vannak az életünk minden területére, így a kultúrafogyasztási szokásainkra is. Új platformokat és eszközöket használunk, amik formálják, hogyan viszonyulunk a művészekhez és az alkotásokhoz, és hatással van arra is, hogyan hallgatunk zenét, de nem csak a digitális oldalon, hanem élőzenei oldalon is. A COVID-járvány pedig még egyet csavart a változásokon.
Az EEnlarge Europe klubok közössége és tudásmegosztási projekt, kifejezetten a kulturális táptalaj igényeire szabottan, hiszen minden élőzene ott kezdődik. Kutatásuk célja volt, hogy jobban megértsék a közönségüket és ezzel a szektornak új lendületet adjanak kétévnyi lezárás és élőzene-hiány után.
Az adatgyűjtést elsősorban Magyarországon, Romániában, Szerbiában és Szlovéniában végezték. Ezen országok bár egy régiót alkotnak, mégis van köztük néhány gazdasági és kulturális különbség, ami befolyással van a lakosok kulturális költésére és zenefogyasztására is. Közös azonban, hogy a digitális zenehallgatás messze a legnépszerűbb forma, a válaszadók 94,20%-a leggyakrabban ezt választja, messze megelőzve a fizikai formátumokat gyakran hallgatók táborát.
A fókuszált zenehallgatás még nem szorult háttérbe, ami jó hír a zenészeknek, és annak ellenére, hogy jellemzően bezárkózunk a saját zenei világunkba a füleseinkkel, a válaszadók közel fele még mindig szereti megosztani a zenehallgatás élményét másokkal is.
“A kis klubok a következő világsztárok bölcsői, ezek azok a helyek, ahol minden headliner zenész karrierje indult. Ennek a kutatásnak a segítségével egy kissé tisztább képet kaphatunk ahhoz, hogy a klubok hogyan mutassák be a közönségnek a jövő nagy neveit, mielőtt még igazán híresek lennének.” – mondta el Décsy Eszter, az EEnlarge Europe alapítója.
De hogyan is fedezünk fel új zenéket? A legtöbben a barátaik ajánlásából, de sorrendben második helyen áll a YouTube, harmadikként pedig leggyakrabban koncerteken és fesztiválokon találjuk meg az új kedvenceinket. További jó hír a zenészek számára, hogy a közönség jellemzően odafigyel a zenére a koncerteken még akkor is, ha a koncertre járás mára inkább szociális esemény lett. Meglepő, de a válaszadók harmada nem is használja a telefonját koncert közben. A teljes jelentésben további érdekes számok vannak, hogy a közönség számára mi egy koncert kényelmes hossza, jellemzően hány zenekar néznek meg, hogyan használják a social media csatornáikat a koncertek tükrében, honnan tájékozódnak a közelgő koncertekről, vagy támogatnák-e kedvenc klubjukat, ,és ha igen, hogyan.
A teljes EEnlarge Europe jelentés >>>
Az EEnlarge Europe évente szeretné megismételni és finomhangolni a kutatást, hogy nyomon követhessék a változásokat és még több hasznos adatot közvetíthessenek a régió kisklubos világa felé.
EEnlarge Europe
Kapcsolódó
Megjelent az idén 40 éves Dresch Quartet Londonban rögzített koncertalbuma Cikk
Az EFG London Jazz Fesztiválon lépett fel 2022-ben a Dresch Quartet. A koncert felvételéből nyolc kompozíció a vinylen és digitálisan is elérhető Live in London című albumon jelent meg. „A zene az energiáról szól. Amikor felléptünk a színpadra már érezni lehetett a londoni közönség szeretetét, vá
Koncertlemezt adott ki a Góbé 15. születésnapjáról Cikk
Megjelent a Góbé 15 Live Müpa lemez, amely a zenekar tavalyi, 15. születésnapjára repíti vissza a hallgatókat. A koncertlemezen az élő megszólalás energiái mellett az előadás vendégeinek köszönhetően a dalok soha nem hallott változatban csendülnek fel, hol klasszikus zenei, hol hiphop elemekkel ki
Tedd ki a polcra életed koncertjét, és támogasd a daganatos gyermekek kezelését! Cikk
Négy év után újraindul a Bin There és a Budapest Park közös projektje. Ennek lényege, hogy olyan zenekari “szemetet” zárnak palackba, ami a rajongók számára igazi kincs. Kopott pengetők, szakadt gitárhúrok, széttört dobverők, lezúzott mikrofonok, berepedt cintányérok, rongyos setlistek, vagy éneke
Megjelent James Blunt rég várt 7. albuma Cikk
James Blunt egy fantasztikus, őszi albummal tért vissza. A ’Who We Used To Be’ 2024 márciusában Magyarországra is ellátogató világsztár első stúdiólemeze a négy évvel ezelőtti ’Once Upon A Mind’ megjelenése óta és összesen 14 darab, lélekemelő felvételt összegez. Blunt többek között azt is dalba ö