Modern burleszkkel indítja a tavaszt a Stúdió K Színház Hír

Hirdetés

Diego de Brea nemzetközi hírű szlovén rendező állítja színpadra a Stúdió K Színház következő bemutatóját, „Amikor én halott voltam” címmel. Az előadás alapja Ernst Lubitsch 1916-os némafilmje, amely az I. világháborúban elveszett, és csak 1994-ben került elő. De Brea a némafilm expresszív eszköztárán és a burleszk színjátszáson keresztül a civilizált ember manírjait, és a mögöttük rejlő tabukat formálja vígjátékká a Stúdió K férfi színészeinek segítségével. Bemutató: február 28-29-én 19:30-kor.

Ernst Lubitsch, a hollywoodi romantikus komédia egyik atyja még hazájában, Németországban készítette Als ich tot war (Amikor én halott voltam) című burleszkfilmjét. Főhőse egy fiatal férj, aki görbe estére indul a „züllött” sakk-klubba felesége és robosztus anyósa rosszallásától kísérve. Mivel a játszma különösen hosszúra nyúlik, az anyós kizárja a férfit a lépcsőházba, a feleség pedig válással fenyegetőzik. A férj bejelenti, hogy öngyilkos lesz, majd eltűnik, ám komornyiknak álcázva visszatér gyászoló feleségéhez és a lánya újraházasításán ügyködő anyósához, hogy rendbe tegye a dolgokat. A filmet 1916-ban mutatták be az Osztrák-Magyar Monarchiában; az I. világháborúban elveszett, majd teljesen váratlanul Szlovéniában került elő 1994-ben.

Hányattatásának története sajátos aurát kölcsönöz a filmnek, ám Diego de Brea célja nem a múltidézés vagy a rekonstrukció. A film egyszerű történetét és a burleszk eszköztárát felhasználva olyan szöveg nélküli színpadi nyelvet keres, amelyben a színészek megmutathatják legnyersebb érzéseiket és ösztöneiket, felfejtve az ember civilizáltra polírozott hétköznapi tudatállapotait. A cél, hogy a színészek a próbafolyamat során megszabaduljanak azoktól a prekoncepcióktól és előítéletektől, amelyek a társadalom egészét – és így őket is – kötik. A „színészi komfortzóna” elhagyásának része, hogy a női szerepeket is a Stúdió K Színház négy férfi színésze – Lovas Dániel, Nagypál Gábor, Sipos György, Spilák Lajos – alakítja, keresve és beépítve a másik nem fizikai-érzelmi tapasztalatait. A sajátos XXI századi szatírjáték így a hagyományos férfi szerepeket is kihívás elé állítja.

De Brea már megvalósított egy hasonló koncepciót a ljubljanai Drama társulattal, amely 260 előadást ért meg, és óriási közönségsikert, valamint számos fesztiváldíjat hozott. A jelenlegi próbafolyamatnak bár a kiindulópontja, a Lubitsch-film azonos, a végeredményt teljes mértékben a Stúdió K társulatával folytatott közös alkotás fogja meghatározni.

Bemutató: február 28-29-én 19:30-kor a Stúdió K Színházban.

 

Stúdió K Színház 

Kapcsolódó

Kész a 20. POSZT versenyprogramja! Hír

A 20. Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT) versenyprogramját Dér András Balázs Béla-díjas film- és színházrendező, operatőr és Uray Péter koreográfus, rendező állította össze a 2019. március 1. és 2020. március 10. között bemutatott, magyar nyelvű színházi előadásokból. A válogatásban Dér And

Elsöprő sikerrel debütált a Képzelt riport szimfonikus koncert Hír

Ki gondolta volna még 1973-ban, amikor először vitték színpadra Adamis Anna és Presser Gábor szerzők művét, a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról című musical előadást, hogy 2020-ban is szűnni nem akaró tapssal fogják ünnepelni ezeket a kiváló, korszakokon is átívelő, közkedvelt dalokat?

Juhász Kata: Állatmesék - tánc, slam, opera, rap és swing a Jurányiban Hír

2020. február 29-én és március 29-én Juhász Kata koreográfus táncszínházi előadásában újra látható az Állatmesék a Jurányi Ház Grabó stúdiójában. A gyermekelőadás egy népszerű műfajt, az állatmeséket újítja meg. A hagyományosan társadalmi és erkölcsi mondanivalót hordozó történetek kortársi karakt

Édes Anna újra gyilkol! - A Kosztolányi klasszikus musical változata a RAM-ban Hír

Ha valami kockázatosnak tűnhetett elsőre, akkor ez a produkció mindenképpen annak indult: modern, már-már XI. századi zenei hangzás, modern táncok, meglepő fordulatok és Kosztolányi világhírű regényének újra-gondolása: ez az Édes Anna musical. A bemutató óta eltelt négy év, a több mint ötven telt